دانستنی های دکوراسیون

نکات مهم امنیتی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

[ad_1]

با اصفهان دکور در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

حمام و توالت دو رکن اصلی خانه است که اگر درست و استاندارد چیده نشود ممکن است خطر آفرین باشد. در قدیم حمام در تمامی خانه ها وجود نداشت و به عنوان مکانی لوکس و غیر ضروری برای خانه به حساب می آمد.

وب سایت اتاق: حمام و توالت دو رکن اصلی خانه است که اگر درست و استاندارد چیده نشود ممکن است خطر آفرین باشد. در قدیم حمام در تمامی خانه ها وجود نداشت و به عنوان مکانی لوکس و غیر ضروری برای خانه به حساب می آمد. اما امروزه به یکی از پر استفاده ترین مکان های خانه تبدیل شده است. در هنگام چیدمان حمام و توالت توجه به انتخاب کفپوش مناسب و استاندارد بودن برق کاری های داخل حمام و توالت ضروری است. چراکه اگر این دو مساله به نحو احسن انجام نشود خطرات فراوانی را به وجود  خواهد آورد.

چهار عنصر اصلی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش سرویس بهداشتی

بهترین گزینه برای کفپوش حمام و توالت، کفپوشی از جنس سرامیک است. این نوع کفپوش علاوه بر اینکه در برابر آب مقاوم است طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دارد و دستتان را برای انتخاب طبق سلیقه خود باز می گذارد. سرامیک های شیار دار از امنیت بالاتری برخوردار اند و خطر لیز خوردن را کاهش می دهند. اما برای سطح های شیب دار بهتر است از موزاییک های کوچک استفاده کنید. این موزاییک ها هم شیب را کمتر نشان می دهد و هم کمتر اسیب می بیند. بهتر است برای حمام یا توالت خود کفپوش های زبر انتخاب کنید چون کفپوش های بدون لعاب به راحتی تمیز نمی شوند.

چهار عنصر اصلی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

رنگ حتی برای دکور حمام و توالت هم از اهمیت بالایی بر خوردار است. توصیه می شود برای حمام های کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر بیاید. همچنین استفاده از رنگ های مورد علاقه و کاشی های طرح دار محیط را آرامش بخش ترو گرم تر نشان می دهد. توجه داشته باشید در توالت تمام سرویس با هم هماهنگ باشد. مثلا سرویس دسشویی‏، آینه و سطل زباله همگی ترکیبی از رنگ های سفید و آبی باشد.

چهار عنصر اصلی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

رنگ حمام و دستشویی

مساله دیگری که اهمیت فراوانی دارد وجود تهویه یا پنجره در حمام است. حمام محیطی مرطوب است و برای کسانی که مشکل تنفسی دارند مکانی خطرناک به نظر می رسد. بنابراین  درحمام خود باید از تهویه مناسب یا پنجره ای کوچک استفاده کنید. همچین استفاده از بخاری ها و ابگرمکن ها  در حمام خانه های قدیمی بسیار خطرناک است و موجب خفگی و سوختگی می شود. پس در استفاده از این وسایل دقت کافی را به عمل آورید. نکته دیگر در امنیت حمام نورپردازی مناسب است. از آنجا که حمام محیطی مرطوب است اگر تاریک باشد مکان مناسبی برای رشد قارچ ها به حساب می آید.

چهار عنصر اصلی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

اهمیت نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی

چند نکته مهم در ایمنی حمام و توالت:

۱) مراقب برق گرفتگی باشید. مطمئن شوید تمام سیم هایی که در حمام و توالت کار شده است روکش عایق  و تمام پریز ها محافظ دارند و آب به هیچ وجه در آنها نفوذ نمی کند.

۲) چاره ای بیاندیشد که از سر خوردن در حمام جلو گیری شود. استفاده از کفپوش دو لایه یا دستگیره هایی در جاهای مختلف حمام ایده خوبی به نظر می رسد.

۳) درجه مناسب آب برای پوست ۳۵ تا ۳۷ درجه است. سعی کنید همیشه آب را به درستی تنظیم کنید تا دچار سوختگی نشوید.

۴) برای نظافت حمام یا توالت دقت کنید که از موادی استفاده کنید که باعث احتراق نشود و مشکلی برای سیستم تنفسی شما به وجود نیاورد.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/283416/نکات-مهم-امنیتی-در-دکوراسیون-حمام-و-سرویس-بهداشتی

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

گروه مهندسی اصفهان دکور آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا