گفتنی های چیدمان

باید و نبایدهای طراحی دکور فضای داخلی خانه

گاهی اوقات فضای داخلی خانه و یا آپارتمانی که انتخاب می کنید ایده آل شما نیست. اما با زراحی یک دکور مناسب می توان خیلی چیزها را عوض کرد.

گاهی اوقات افراد بنا به دلایل مختلف مجبور به خرید و یا اجاره خانه و یا آپارتمانی می‌شوند که فضای داخلی آن ایده آل خریداران نبوده و بسیار از این بابت نا امید می‌شوند. اما متخصصان طراحی داخلی نظر دیگری دارند، این افراد معتقدند با کمی خلاقیت و طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان تغییرات بسیار زیادی را در طراحی داخلی خانه و یا آپارتمان ایجاد کرد. در ادامه این مطلب به برخی از راز و رمزهای طراحی و دکور بندی داخلی ساختمان از زبان طراحان بزرگ اشاره خواهیم کرد.

با کلیشه طراحی نکنید
طراحی مناسب و بالانس به این معنی نیست که همه چیز طبق عادت‌ها و رعایت کلیشه ای طراحی دکور بندی شود. برای مثال اگر نوع خاصی دکور در شهر ونطقه رواج دارد دلیل نمی‌شود به صورت کاملاً بارز از همان طراحی برای فضای داخلی خانه استفاده کرد. گاهی اوقات به کار بردن کمی ذائقه غیر معمول در طراحی دکور می‌تواند فضای خانه را از خسته کننده و یکنواخت بودن دربیاورد.

 

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

از ترکیب کردن چند نوع طراحی ترسی نداشته باشید
ترکیب کردن متریال ساده و ایتدایی با مواردی لوکس یک رویکرد بسیار جالب برای طراحی زیبا و چشمگیر است. برای مثال به این تصویر از طراحی یک اتاق غذاخوری توجه کنید. برای صندلی‌ها طرح سالادینو با کاورهای قابل تعویض که نسبتاً جدید هستند استفاده شده و برای میز یک میز عریض از چوب گردو متعلق به قرن 19 استفاده شده. یک میز آنتیک که اعضای خانواده نگرانی خاصی نیز از بابت ریخت نوشیدنی و غذا بر روی آن ندارند.

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

آثار هنری را در کنار هم به دیوار آویزان کنید
در کنار هم قرار دادن فریم‌ها و قاب‌های آثار هنری بر روی یک دیوار حسی قوی و ماندگار را ایجاد می‌کند. برای مثال به طراحی اتاق نشیمن ابن خانه ویلایی توجه کنید. طراح از 6 قاب هنری با درون مایه‌های یکسان درست در کنار هم استفاده کرده و حس یک اثر هنری بزرگ و قوی را به بیننده القا می‌کند.

 

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

تا جای ممکن از هزینه‌ها کم کنید
آیا قصد دارید که دکور اتاقی را به هزینه‌های کمتر از نو طراحی کنید؟ پرده‌های بالونی یک نمونه از تغییرات هوشمندانه ای است که می‌توانید ایجاد کنید. برای مثال در طراحی اتاق خواب اصلی که در تصویر مشاهده می‌کنید از پرده‌های بالونی به جای پرده‌های بلند و کلاسیک استفاده شده که به حس رمانتیک بودن فضا هم کمک کرده. در عوض از میزان پرده کمتر و به نسبت هزینه کمتری برای طراحی این اتاق خواب استفاده شده است.

 

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

چیدمان تک رنگ را در نظر داشته باشید
آیا دوست دارید یک محیط آرام و بدون تنش را در طراحی داخلی خانه‌تان ایجاد کنید؟ به این نمونه طراحی و چیدمان توجه کنید. رنگ مبلمان و نوع چیدمان آن‌ها طوری در نظر گرفته شده تا با رنگ دیوارها یک دست باشد و به نوعی با هم ادغام شوند. برای اینکه یک رنگی کسل کننده نباشد از وسایل تزئینی و دکوری با رنگ‌های مخالف استفاده شده آل در حین داشتن حس آرامش خسته کننده هم نباشد.

 

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

از میز کناری برای مبل‌ها استفاده کنید
استفاده از میزهای کناری برای مبل‌ها در طراحی و چیدمان خانه به گرم تر و خودمانی تر شدن فضا بسیار کمک می‌کند. هنگامی که وارد یک اتاقی می‌شوید و مبلی را می‌بینید که یک میز کوچک و جمع و جور در کنار آن قرار داده شده ناخودآگاه دوست دارید که بر روی آن مبل لم دهید. برای مثال در تصویر طراح از بلوک‌های ساده چوبی به عنوان میز کنار مبل‌ها در اتاق‌های مختلف استفاده کرده است.

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

تلویزیون خود را مخفی نکنید
اگر یک تلویزیون صفحه تخت و نسبتاً باریک دارید آن را به نمایش بگذارید. دیگر زمان تلویزیون‌های بزرگ و با ظاهری غول پیکر که مانند یک تکه مکعب نامأنوس در اتاق نشیمن شما قرار می‌گرفتند به سر رسیده. مدل‌های امروزی تلویزیون ظاهر و ابعادی مناسب دارند بنابراین دلیلی ندارد آن‌ها را درون قفسه‌ها و یا داخل دیوارها پنهان کنید.

 

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

به یاد داشته باشید که ترکیب الگوهای متنوع کار آسانی نیست
به کار بردن ترکیب رنگ‌ها، نقش‌ها و الگوهای طراحی کار آسانی نیست و اگر در این زمینه تجربه زیادی نداشته باشید ممکن است مجبور شوید وقت زیادی را صرف تنظیم کردن آن‌ها کنید. برای مثال در این اتاق غذاخوری طراح از رنگ‌هایی به نسبت مشابه برای قالی، کاغذ دیواری و صندلی‌ها با الگوهای متفاوت استفاده کرده با این وجود هارمونی خوبی را ایجاد کرده است. به چشمان خود اطمینان کنید اگر طرحی توجه شما را به خود جلب نکرد چندین طرح دیگر را امتحان کنید.

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

از فضاهای کم نهایت استفاده را ببرید
برای مثال به این طراح آشپزخانه بسیار کوچک توجه کنید. طراح برای داشتن نهایت استفاده از فضای موجود تعداد کابینت‌ها را به صورت افقی افزایش داده و تا سقف رسانده است. به جای درهای چوبی نیز از شیشه استفاده کرده که هم فضا را باز تر نشان می‌دهد و هم وسایل داخل آن مشخص است.

طراحی دکور خانه,رازهای طراحی خانه

 

منبع : bazarkhabar.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا