رپورتاژ آگهی

درباره مهم ترین مشخصات میلگرد شاهرود بخوانید

درباره مهم ترین مشخصات میلگرد شاهرود بخوانید

درباره مهم ترین مشخصات میلگرد شاهرود بخوانید

اگر مدتی است پروژه ساختمانی جدیدی را در استان سمنان به عهده گرفته‌اید و برای انجام این پروژه به میلگرد آجدار احتیاج دارید. کارخانه فولاد شاهرود در نزدیکی پروژه شما است؛ اما قبل از خرید، باید از مشخصات میلگرد شاهرود ازجمله وزن، استاندارد، کیفیت و قیمت میلگرد شاهرود آن اطلاعات کافی داشته باشید.

1. آیا کارخانه میلگرد شاهرود به اندازه کافی معتبر است؟

بله؛ با توجه به پیشینه کارخانه میلگرد شاهرود می‌توان گفت این مجموعه یکی از تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که از اعتبار خوبی برخوردار است. کارخانه فولاد شاهرود در سال 1380 در کیلومتر 12 جاده شاهرود- دامغان با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن میلگرد تأسیس شد. این کارخانه برای تکمیل خط تولیدش، تمامی تجهیزاتی که امکان ساخت آن‌ها در داخل کشور وجود داشت را از مجموعه‌های داخلی و دستگاه‌های مهم با تکنولوژی بالا را از کشورهای خارجی تهیه کرد.

2. کارخانه فولاد شاهرود چه محصولاتی را تولید می‌کند؟

کارخانه فولاد شاهرود امکان تولید میلگرد در سایزهای 10 تا 32 میلی‌متر در انواع گریدهای آجدار و ساده را دارد. البته نقطه‌ضعف این مجموعه نداشتن خط تولید WIREROAD است؛ به همین دلیل نمی‌تواند میلگرد سایز 8 میلی‌متر و کمتر را تولید کند.

مراحل تولید میلگرد در کارخانه فولاد شاهرود را می‌توانید در شکل زیر ببینید:

درباره مهم ترین مشخصات میلگرد شاهرود بخوانید

نکاتی درباره تولید میلگرد شاهرود:

در کارخانه میلگرد شاهرود مراحل تولید با در نظر گرفتن نکات زیر پیش می‌رود:

1. شمش در داخل کوره تا دمای 1200 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود.

2. شمش مورداستفاده در کارخانه میلگرد شاهرود با ابعاد 130 و 150 در طول 4 متر بوده که وزن آن حداکثر 706 کیلوگرم است.

3. عملیات اکسید زدایی سبب خواهد شد تا پوسته‌های اکسیدی به خط‌نورد وارد نشده و کیفیت میلگرد شاهرود بالاتر رود.

4. ورود شمش به استندهای نورد با توجه به ابعاد محصول موردنظر صورت می‌گیرد.

5. نورد شمش در 3 مرحله اولیه (شامل 6 استند کانتیلور افقی و عمودی)، میانی (شامل 6 استند کارتریجی افق و عمودی) و نهایی (شامل 6 استند کانتیلور افقی و عمودی) برای دستیابی به ابعاد و خواص محصول موردنظر انجام می‌شود.

6. برای خنک کردن محصول، سیستم ترمکس به‌کاررفته که درنهایت باعث بالا رفتن کیفیت و مشخصات میلگرد شاهرود می‌شود.

7. بسته‌بندی میلگرد شاهرود در بندیل‌های 2 تا 5 تنی صورت می‌گیرد.

8. تمام مراحل بسته‌بندی شامل شاخه شماری، گره‌زنی، توزین و انتقال و حک پلاک و نماد میلگرد شاهرود به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

3. مهم‌ترین مشخصات میلگرد شاهرود چیست؟

در حال حاضر میلگرد شاهرود تنها در گرید A3 و در سایزهای 10 تا 28 میلی‌متر با طول 12 متر تولید می‌شود. مشخصات میلگرد شاهرود در جدول زیر آمده است:

مشخصات میلگرد شاهرود
نوع آج نوع فولاد مقاومت تسلیم (نیوتن بر مترمربع) مقاومت کششی (نیوتن بر مترمربع) حداکثر ازدیاد طول
آج جناقی سخت 400 600 14%

جدول1 : مشخصات میلگرد شاهرود

4. وزن میلگرد شاهرود در چه بازه‌ای است؟

قیمت آهن و مقاطع فولادی برحسب کیلوگرم اعلام می‌شود؛ بنابراین دانستن وزن میلگرد شاهرود بسیار مهم است. در جدول زیر وزن میلگرد شاهرود در مقایسه با مقادیر وزنی جدول اشتال و ذوب‌آهن اصفهان آورده شده است:

وزن شاخه 12 متری میلگرد برحسب کیلوگرم
وزن سایز میلگرد
8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32
جدول اشتال 5 7.5 10.7 14.5 18.9 24 29.7 35.6 46.2 58 75
ذوب‌آهن 7.5 11 15 20 25 30 37 47 58 75
شاهرود 7.5 11 14 19 23 30 35 45 58 75

جدول 2: مقایسه وزن میلگرد شاهرود با مقادیر جدول اشتال

چنانچه از جدول بالا مشخص است نزدیکی وزن میلگرد ۱۶ شاهرود به مقادیر جدول اشتال نشان می‌دهد، این محصول از کیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین وزن میلگرد 18 شاهرود تنها یک کیلوگرم با جدول اشتال تفاوت دارد.

5. استاندارد میلگرد شاهرود چیست؟

استاندارد ملی به شماره 3132 مهم‌ترین استاندارد میلگرد شاهرود است که مطابق آن این کارخانه محصول خود را بر اساس مشخصات تعیین‌شده برای میلگرد گرید A3 تولید می‌کند.

6. روی میلگرد شاهرود چه نمادی حک می‌شود؟

اما اگر خرید خود را انجام دادید، هنگام تحویل کالا باید حواستان به نماد میلگرد شاهرود باشد که روی این محصول حک می‌شود. تقریباً تمام میلگردهای معتبر دارای این علامت اختصاری هستند که شامل نام برند، استاندارد و روش تولید آن‌ها است.

درباره مهم ترین مشخصات میلگرد شاهرود بخوانید

علامت اختصاری میلگرد شاهرود، SHS TC است که سه حرف انگلیسی SHS نشانگر برند، حرف انگلیسی C استاندارد میلگرد شاهرود را مشخص می‌کند و حرف T هم نشان‌دهنده فرایند ترمکس به‌کاررفته در تولید میلگرد شاهرود است.

7. آیا قیمت میلگرد شاهرود مقرون‌به‌صرفه است؟

باوجوداینکه قیمت میلگرد 16 شاهرود در بازار کمی بالاست؛ اما در مقایسه با کیفیت آن گزینه خوبی برای شهرهای اطراف این کارخانه خواهد بود، زیرا هزینه حمل‌ونقل زیادی هم متقبل نخواهید شد.

دراین متن آموختید که مشخصات میلگرد شاهرود و وزن میلگرد شاهرود به چه صورت است؛ اکنون می‌توانید به راحتی نسبت به پروژه خود اقدام به خرید انواع میلگردهای کارخانه شاهرود کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا