رپورتاژ آگهی

چمن مصنوعی چیست؟ هرآنچه باید از دنیای چمن مصنوعی بدانید

چمن مصنوعی چیست؟ هرآنچه باید از دنیای چمن مصنوعی بدانید

C:\Users\Windows7\Desktop\turf-blades-1024x768.jpg

امروزه تحولی اساسی در صنعت استفاده از چمن‌ مصنوعی و دیزاین فضاهای داخلی و خارجی خانه به وجود آمده است. استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با سال‌های پیش بسیار رایج‌تر است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که استفاده از این کف‌پوش جذاب، مزایای بسیار زیادی دارد. همراه ما باشید تا در ادامه با تمامی جنبه‌های استفاده از چمن‌های مصنوعی آشنا شوید و بدانید که چگونه با داشتن ایده‌هایی هوشمندانه از این کف‌پوش منحصر به‌ فرد برای ایجاد محیطی لوکس در فضاهای مختلف استفاده کنید.

چمن مصنوعی چیست؟

همه ما می‌دانیم که چمن مصنوعی چیست و ممکن است بارها تصاویر متفاوتی از این کف‌پوش‌ها دیده باشیم. چمن‌های مصنوعی در واقع پوششی برای قسمت‌های مختلف هستند که ظاهری مشابه با چمن‌های واقعی و طبیعی دارند. از این چمن‌ها برای پوشاندن سطوح مختلفی در مکان‌های گوناگون استفاده می‌شود. از آنجا که هزینه نگهداری از چمن طبیعی بالاست و امکان رشد گیاهان طبیعی در برخی از محیط‌ها وجود ندارد، طراحان داخلی با استفاده از چمن مصنوعی به زیباتر شدن هر چه بیشتر محیط‌ها کمک می‌کنند. شاید لازم باشد بدانید که امروزه در مهدکودک‌ها، ورزشگاه‌ها، محیط‌های بازی مثل زمین‌های تنیس، تراس خانه‌ها و همچنین مراکز تجاری و مسکونی مختلفی در قسمت‌هایی مثل روف گاردن، یا حتی کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از چمن‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در هر مکانی که بخواهیم حسی دلپذیر از طبیعت و طبیعی بودن را تداعی کنیم، می‌توانیم از چمن مصنوعی کمک بگیریم. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که چمن‌های مصنوعی اولین بار در دهه ۶۰ میلادی وارد بازارهای جهانی شدند.

مزایای چمن مصنوعی

به کارگیری چمن مصنوعی مزایای بسیاری دارد. در حقیقت استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن‌های طبیعی در کنار راحتی که دارد، می‌تواند به کاهش هزینه‌ها نیز منجر شود. در ادامه قصد داریم تا مهم‌ترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی را بررسی کنیم.

داشتن فضایی همیشه سبز

اغلب افرادی که برای ویلای خود چمن مصنوعی را خریداری می‌کنند، زمان رسیدگی به چمن‌های طبیعی را ندارند. شما هم با استفاده از چمن مصنوعی می‌توانید در تمامی فصول سال از جلوه سبزی که این متریال به محیط مورد نظر شما می‌بخشند، لذت ببرید. به نوعی می‌توان گفت که چمن مصنوعی، مهمان همیشگی فضای شما خواهد شد. این مهمان سبز رنگ، شادی و طراوت را به محیط شما هدیه می‌دهد.

مقاومت بالاتر در مقایسه با چمن‌های طبیعی

چمن‌های طبیعی هیچ وقت نمی‌توانند مقاومتی که چمن‌های مصنوعی در برابر فشار و یا ساییده شدن دارند را داشته باشند. شما عزیزان با توجه به کاربرد مورد نظرتان می‌توانید چمن‌هایی با تراکم بالا یا پایین در محیط مورد نظر خودتان استفاده کنید. برای مثال در صورتی که در حیاط خلوت و یا روف گاردن از چمن‌های مصنوعی استفاده می‌کنید، می توانید بدون نگرانی از خراب شدن و آسیب دیدن چمن‌ها، مبلمان مخصوص محوطه را بر روی آن‌ها بگذارید یا حتی در قسمت‌های مختلف بر روی این کف‌پوش‌ها ورزش کنید.

هزینه نگهداری کمتر

چمن‌های مصنوعی در برابر چمن‌های طبیعی قرار می‌گیرند و به خاطر هزینه‌های نگهداری بسیار کمتری که دارند و معمولاً طرفداران بیشتری دارند. در حقیقت رسیدگی به چمن مصنوعی نیازی به استفاده از کود، آفت کش، حشره کش و سایر موارد این چنینی ندارد. دیگر نیازی نیست تا برای خرید بذر و کاشت آن هزینه‌ای در نظر بگیرید زیرا این چمن‌ها بدون نیاز به چمن زنی، وجین کردن و دفع آفات می‌توانند تا سالیان سال باعث زیبایی محیط مورد نظر شما شوند.

C:\Users\Windows7\Desktop\grasscloseup.jpg

یکنواختی سطح زمین

در صورتی که بخواهید در محیط‌های خارجی یا داخلی خانه از چمن‌های مصنوعی استفاده کنید، لازم نیست نگران زیر سازی باشید. با استفاده از این کفپوش‌ها شما می‌توانید زمینی یکنواخت و صاف خلق کنید. زیرا معمولاً در هنگام رشد چمن‌های طبیعی، توده‌ها و غده‌هایی متراکم در زمین ایجاد می‌شوند و ناهمواری‌هایی زننده در قسمت‌های مختلف چمن دیده می‌شود.

نحوه نصب آسان

در مقایسه با سایر کفپوش‌هایی مثل سرامیک موزاییک یا حتی بتن اکسپوز، چمن مصنوعی هزینه نصب و راه اندازی بسیار کمتری دارد. در حقیقت نیازی به تغییر و زیرسازی نیست و شما با استفاده از چمن‌های رولی و یا تایلی می‌توانید متراژ مورد نظر خود را با چمن مصنوعی بپوشانید.

شستشوی راحت و بی دغدغه

زباله‌های بزرگ بر روی چمن‌های مصنوعی، توسط چنگک جدا شده و اگر آلودگی‌های عمقی و ریزتری وجود داشته باشند، می‌توان به وسیله جاروبرقی و یا ترکیب ملایم آب و شوینده، می‌توان آلودگی‌ها را به صورت کامل از عمقی‌‌ترین قسمت‌های چمن مصنوعی بیرون کشید. با توجه به اینکه این چمن‌ها زهکشی دارند، نباید نگران خروج آب پاشید.

معایب چمن مصنوعی

در کنار تمامی مزایای ذکر شده، ممکن است در برخی موارد، استفاده از چمن‌ مصنوعی معایبی را به همراه داشته باشد. همراه ما باشید تا با مهم‌ترین معایب چمن مصنوعی آشنا شوید.

هزینه خرید بالاتر

ممکن است در ابتدا خرید چمن مصنوعی انتخاب گرانی به نظر برسد، ولی قطعاً با دیدن جذابیتی که این کف‌پوش‌ها به محیط شما می‌بخشند، متوجه این موضوع خواهید شد که این هزینه کردن ارزش داشته است. از آنجا که هزینه نگهداری و نصب این کف‌پوش در مقایسه با سایر کفپوش‌ها کمتر است، می‌توان به این نتیجه رسید که اگر کمی در ابتدا بیشتر هزینه کنید، می‌توانید تا سالیان سال از زیبایی این چمن‌ها لذت ببرید.

امکان آسیب دیدگی و هزینه تعمیر

در صورتی که قسمتی از چمن شما آسیب ببیند، ممکن است نیاز باشد تا با متراژ عظیمی از آن را تعویض کنید. البته اگر چمن‌ها را به صورت رولی خریداری کرده باشید، در صورتی که چمن‌ها را به صورت تایلی و به به صورت ترکیبی با سنگ‌های نخودی، یا سرامیک و موزاییک در قسمت‌های محوطه‌ای به کار بگیرید، نباید نگران خراب شدن و آسیب دیدن چمن‌های مصنوعی باشید.

C:\Users\Windows7\Desktop\unnamed.jpg

عدم وجود خاصیت جذب

توجه کنید که در زمان بارش برف ممکن است تا چند روز دانه‌های برف را مشاهده کنید، زیرا الیاف چمن مصنوعی مانند خاک و چمن طبیعی نمی‌توانند برف را ذوب کنند. البته در رابطه با بارش باران، این موضوع متفاوت است. نگران نباشید در صورتی که باران ببارد، با توجه به زهکشی انجام شده آب به راحتی خارج می‌شود.

کاربردهای چمن مصنوعی

بهتر است ذهن خود را محدود نکنید، زیرا از چمن‌های مصنوعی می‌توان در بسیاری از قسمت‌ها در دکوراسیون خارجی و داخلی منازل کمک‌گرفت. در حقیقت امروزه در بسیاری از مکان‌ها از چمن‌های مصنوعی برای زیباتر شدن هر چه بیشتر محیط استفاده می‌شود. در ادامه رایج‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی را ذکر کرده‌ایم.

  • به کارگیری چمن‌های مصنوعی ورزشی برای استادیوم و زمین ورزشی
  • به کارگیری چمن مصنوعی تزیینی
  • به کارگیری چمن مصنوعی برای تراس و بالکن
  • به کارگیری چمن مصنوعی برای محیط زیر درخت و بوته
  • به کارگیری چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی منازل
  • به کارگیری چمن مصنوعی در روف گاردن
  • به کارگیری چمن‌های مصنوعی مناسب برای دور استخر
  • به کارگیری چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک
  • به کارگیری چمن مصنوعی برای تالارها و باغ‌ها
  • به کارگیری چمن‌های مصنوعی مناسب کافی شاپ و رستوران
  • به کارگیری چمن مصنوعی مناسب برای حیاط مدرسه یا مهد کودک

فراموش نکنید که چمن‌هایی که در سالن‌های ورزشی و استادیوم‌ها استفاده می‌شوند، با چمن‌های که در مهد کودک‌ها به کار گرفته می‌شود، کاملاً متفاوت هستند. این چمن‌ها از لحاظ ارتفاع، تراکم، ضخامت و کیفیت الیاف کاملاً متفاوت هستند. برای اینکه بتوانید بهترین چمن مصنوعی را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تهیه کنید می‌توانید از وبلاگ دنیای چمن مصنوعی پاسخ تمام سوالاتتان را بدست بیاورید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا