رپورتاژ آگهی

لولا

لولا

تابحال به اهمیت لولا دقت کرده اید ؟ با مدل ها و کاربرد های آن چطور؟ ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم با یکی از یراق آلات مهم و پرکاربرد به نام لولا آشنایی پیدا کنیم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

لولا چیست ؟

لولا ” یکی از یراق های مهمی است که وظیفه ی اتصال و نگه داشتن درب به چهارچوب را بر عهده دارد. لولا بیشترین استفاده را در درب های کابینت، درب های چوبی، جعبه ها و صندوق های آنتیک دارد. لولاهایی که در درب های کابینت و درب های چوبی استفاده می شود دارای مدل های مختلفی هستند که به آنها خواهیم پرداخت.

لازم است بدانید که برای انتخاب لولاهای درب مناسب باید به وزن، جنس و نوع درب دقت کنید.

لولا

انواع لولا

لولا آرام بند کابینت

لولا آرام بند کابینت همانطور که از نامش پیداست در داخل آنها یک پمپی وجود دارد که باعث می شود درب کابینت به صورت آهسته و چند مرحله ای بسته شود.

لولا مکمل کابینت

لولا مکمل کابینت یا بای فولد یکی از یراق آلاتی است که برای درب هایی مورد استفاده قرار می گیرد که کنج کار هستند، لولا مکمل کابینت دوتا درب را به هم متصل می کند و زمانی که درب را باز می کنیم کل آن فضای جلوی یونیت کنج کابینت باز می شود.

لولا خرچنگی کابینت

لولا خرچنگی کابینت، لولا 165 درجه ای یا 180 درجه ای جزء لولاهایی است که برای کابینت هایی استفاده می شود که بخواهیم درب را بیشتر از 90 درجه یعنی به صورت کامل باز کنیم.

از لولا خرچنگی همراه با لولا مکمل استفاده می شود چونکه لولا لولا مکمل دو تا درب را بهم متصل می کند و لولا خرچنگی در کنج ها استفاده می شود که وقتی این دو لولا را باهم استفاده می کنیم درب در کنج ها به راحتی باز می شود.

لولا معکوس کابینت

لولا معکوس کابینت یکی از لولاهای متفاوتی است که فنر آن به صورت معکوس عمل می کند یعنی زمانی که لولا را نصب می کنیم بجای اینکه درب را ببندد درب را باز می کند، به طور کلی مکانیزم لولا معکوس بر عکس لولاهای معمولی است و در صورت استفاده از لولا معکوس، درب در حالت عادی باز خواهد بود.

با چند مورد از لولا کابینت های پر کاربرد آشنا شدیم، همچنین مدل های دیگری از این یراق کابینت وجود دارد که عبارتند از :

  • لولا توکار
  • لولا خلاص
  • لولا صفر درجه
  • لولا 45 درجه
  • لولا 90 درجه
  • لولا قابلمه

این لولا مخصوص درب های چوبی می باشد و از دو بال تشکیل شده که این بال ها توسط پین بهم متصل هستند. کارکرد لولا قابلمه به این شکل است که یکی از لنگه های درب روی آن حرکت می کند. برای تهیه لولا قابلمه باید به جنس و وزن درب دقت کنید تا با انتخاب مناسب از ایجاد ساییدگی در لنگه ی درب جلوگیری کنید.

لولا تخت

لولا تخت هم دارای دو بال است که موارد استفاده از لولا تخت برای درب های چوبی، جعبه یا صندوق های آنتیک است. لولا تخت برای درب هایی استفاده می شود که لنگه ی آن ساده است.

لولا پروانه ای

لولا پروانه ای یکی از رایج ترین لولاها می باشد که که بسیار مقاوم هستند و در مدت زمان استفاده دچار ساییدگی نمی شود. از این لولا برای درب های چوبی و صندوق های آنتیک استفاده می شود.

لولا مخفی چیست ؟

لولا مخفی ” جزء لولاهای درب محسوب می شود که دلیل نام گذاری آن به این اسم این است که وقتی درب را می بندیم اثری از لولا نمی بینیم و به عبارتی این لولا در چهارچوب درب مخفی می شود. معمولاً برای درب هایی که وزن های معمول را دارند از دو عدد لولا مخفی استفاده می کنند که این لولاها باعث می شوند درب تا 180 درجه باز شود.

مشخصات دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که لولا مخفی مقاوم در برابر رطوبت و ضد حریق است و برای اینکه این لولاها به خوبی کار کند احتیاجی به روغن کاری ندارند.

به طور کلی لولا مخفی برای درب های چوبی و آهنی استفاده می شود که معمولاً جنس آن برنجی، زاماک و آلومینیومی است.

نکته ای که در آخر لازم است بدانید برای خرید لولا مخفی حتماً باید به وزن درب خود دقت کنید تا لولای مناسب برای وزن درب را انتخاب کنید چون لولامخفی تا وزن مشخصی را می تواند کنترل کند. لولا مخفی برای انواع وزن های درب مانند 60 کیلوگرم، 70 کیلوگرم و 80 کیلوگرم موجود است.

لولا مخفی

آشنایی با لولا بادبزنی

لولا بادبزنی یکی از لولاهای مخصوص درب می باشد که اکثراً از این لولا برای درب های بیمارستانی استفاده می شود. وقتی از لولا بادبزنی استفاده می کنیم باعث می شود که درب به صورت رفت و برگشتی و با نیروی کم باز و بسته شود حال می خواهد درب چوبی یا آهنی باشد.

لولا بادبزنی بیشتر دارای جنسی از استیل است و همچنین این لولا دارای نمره بندی های خاص خود است که برای خرید باید به آن دقت داشته باشید.

در گذشته برای درب های بیمارستانی از لولا بادبزنی فنری استفاده می شد که استفاده از آن دیگر رایج نیست چونکه این لولا ایراداتی داشت و یکی از این ایرادات، تحمل نکردن وزن درب بود و همچنین داشتن ضربه های شدید در رفت و برگشت که این مورد می توانست برای افراد مصدومیت ایجاد کند.

برندهای چینی و ایتالیایی در لولا بادبزنی وجود دارد که می توانیم به برندهای آی بی اف ام و هاربین اشاره داشته باشیم.

لولا بادبزنی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع یراق آلات بویژه لولا، لولا مخفی و لولا بادبزنی به سایت یراق دات کام مراجعه کنید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا