رپورتاژ آگهی

خرید تاج گل دست دوم؛ هر آنچه باید در آن بدانید

خرید تاج گل دست دوم؛ هر آنچه باید در آن بدانید

خرید تاج گل دست دوم یک روش جدید خرید گل

تاج گل قیمت بالایی دارد و از آنجا که در شرایط اقتصادی فعلی همه به نوعی با مشکلات مالی دست به گریبان هستند. در این مطلب مطالبی را پیرامون پدیده خرید تاج گل دست دوم برای شما آماده کرده‌ایم. یکی از مشکلات کسانی که می‌خواهند به مراسم ختم یا ترحیم شخصی بروند این است که باید با صرف هزینه‌های بالا تاج گلی سفارش دهند و از طرف خود به مکان برگزاری مراسم بفرستند.

تاج گل

خرید یک تاج گل دست دوم می‌تواند راه حل مناسبی برای این مشکل باشد. در حقیقت شما با خرید یک تاج گل دست دوم، در خیلی چیز‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و اصلا کار دور از شان خودتان انجام نمی‌دهید. در این مقاله می‌خواهیم هرآنچه لازم است در مورد تاج گل دست دوم بدانید را بیان کنیم تا با آگاهی تصمیم به خریدن تاج گل دست دوم یا عدم خرید این نوع گل بگیرید.

در صورتی که قصد خرید تاج گل فوری و آماده، برای مراسم ترحیم یا تبریک را دارید به iusnews.ir مراجعه کنید. در این مطلب  علاوه بر معرفی فروشگاه معتبر برای خرید تاج گل، در مورد راهنمای خرید تاج گل و فاکتورهایی که باید هنگام سفارش تاج گل به آن توجه کنید نیز، اشاره شده است.

تاج گل چیست؟

با کمی تحقیق درباره معادل انگلیسی کلمه تاج گل می توان دریافت که مفهوم تاج گل در آداب و فرهنگ ما ایرانیان به شکل دیگری رواج دارد. به عنوان مثال از لغت flower stand به عنوان جای گلدان و پایه گلدان یاد میشود و کلمه wreath با تعبیر تاج گل ظهور که مربوط به یک فرقه از مسحیت است یاد می شود. تاج گل می تواند مفهوم های متفاوتی داشته باشد. مثل: تاج گل سر عروس و دخترانه، تاج گل خیریه، تاج گل تبریک، تاج گل ترحیم

مزایای خرید تاج گل دست دوم

بعضی از گل فروشی‌ها این خدمات را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی گل دست دوم از آنها بخرید و به مراسمات مختلف بفرستید. خرید گل دست دوم مزیت‌های مختلفی دارد که در این بخش می‌خواهیم به صورت جامع به آنها بپردازیم.

1-   پول کمتری خرج می‌کنید

شما می‌توانید به یک گل فروشی بروید و با صرف هزینه‌ای حدود 400 هزارتومان، یک تاج گل معمولی بخرید و به مراسمات مختلفی که می‌خواهید بفرستید. اما این کار با خرید تاج گل دست دوم می‌تواند با هزینه‌ای به نسبت پایین‌تر برایتان اتفاق بیافتد. در حقیقت برخی از گل فروشی‌ها، شاخه گل‌های قدیمی‌تر خود را در یک تاج گل قرار می‌دهند و قیمت پایین‌تری روی آن می‌گذارند.

تاج گل

برخی از گل فروشی‌ها نیز گل‌های فروخته شده را که بعدا از راه‌های مختلف به آنها برمی‌گردد، به عنوان گل دست دوم در تاج گل شما قرار می‌دهند و مبلغ پایین‌تری بابت آن از شما دریافت می‌کنند. استفاده از این روش ریسک بالایی ندارد، چون تقریبا هیچکس در آن وضعیت به نو بودن یا دست دو بودن تاج گل شما توجهی نمی‌کند و همچنین برای فهمیدن آن باید در این کار خبره باشد.

2-   جلوگیری از اسراف گل

روزانه هزاران شاخه گل در کشور برای مراسماتی مانند مراسم عروسی، ختم، افتتاحیه و… مصرف می‌شوند که در همه آنها این گل‌ها بعد از مراسم، دور ریخته می‌شوند. این در حالی است که گل‌ها هنوز طراوت و ظاهر سرحال خود را حفظ کرده‌اند و در یک کلام هنوز زیبا هستند. استفاده مجدد از این گل‌ها می‌تواند باعث شود که گل‌های کمتری مصرف شده و دور ریخته شوند و همچنین شما با خرید تاج گل دست دوم به این امر کمک می‌کنید.

3-   امکان استفاده بیشتر از تاج گل

وقتی که شما برای یک مراسم خاص سفارش تاج گل می‌دهید، اگر تاج گل نو باشد باید هزینه خیلی زیادی برای آن پرداخت کنید و احتمالا تا مدت‌ها اگر جایی دعوت شوید یا مناسبتی به این شکل پیش بی‌آید، دیگر سراغ خریدن تاج گل نمی‌روید و این موضوع ممکن است به وجهه شما ضربه بزند. اما اگر همیشه به جای خریدن گل‌های نو و تازه از گل فروشی، از گل‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تری استفاده کنید و به گل فروشی سفارش خرید تاج گل دست دوم بدهید، پول کمتری خرج می‌کنید و می‌توانید در مراسمات مختلف بعدی هم توان مالی خرید تاج گل را داشته باشید.

تاج گل

گل مناسب برای تاج گل دست دوم مراسم ترحیم

توجه به گل به کار رفته در تاج گل دست دوم که می‌خواهیم خریداری کنیم، مهم است. به این دلیل که ممکن است گل‌ها طول عمر زیادی نداشته باشند و تاج گلی که ما خریداری می‌کنیم چون دست دوم است، عمر خودش را کرده و هر ساعت پژمرده‌تر از قبل می‌شود. اما موضوع اینجاست که در مراسم ختم، تنوع گل‌های انتخابی برای قرار گرفتن در تاج گل زیاد نیست و ما باید از چند نوع گل محدود انتخاب کنیم.

گل آنداروم، گل گلایل، گل مریم و… مثال‌هایی از این تعداد گل‌های محدود هستند که برای تاج گل مراسمات ترحیم و عزا استفاده می‌شوند. پیشنهاد ما برای خرید تاج گل دست دوم این است که از گل‌هایی استفاده کنید که مقاومت بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری سالم می‌مانند.

در ادامه چند نمونه گل را با این ویژگی‌ها معرفی کردیم.

1-   گل لیلیوم

این گل می‌تواند یکی از بهترین گل‌های به کار رفته در یک تاج گل دست دوم باشد. در حقیقت گل لیلیوم مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارد و به این زودی‌ها از پا نمی‌افتد.

این گل به دلیل پیاز قوی که دارد در مراحل کاشت هم مانند وقتی که چیده می‌شود، به مراقبت زیادی نیاز ندارد و اگر نور کافی به آن برسد به خوبی سالم می‌ماند.

در واقع شما هنگام خرید تاج گل دست دوم که گل‌های لیلیوم در آن به کار رفته است، باید مطمعن شوید که گل‌ها مدت مناسبی در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند. برای این کار می‌توانید از فروشنده سوال کنید و به وضعیت خود گل‌ها هم نگاهی بیاندازید.

تاج گل

اگر گل‌ها فقط کمی با گل‌های لیلیوم تازه چیده شده تفاوت داشت، می‌توان حدس زد که در وضعیت نور مناسب قرار داشته‌اند.

2-   گل مریم رنگی

گل مریم انتخاب رایج دیگری برای تاج گل مراسم ترحیم است که اتفاقا در این موقعیت نیز مناسب است. در حقیقت گل مریم به دلیل مقاومت نسبتا خوبی که دارد می‌تواند برای استفاده مجدد به عنوان گل دست دوم مفید باشد. برای خرید تاج گل دست دوم که گل مریم در آن به کار رفته است، دقت کنید که این گل‌ها نیز به خوبی آفتاب دیده باشند تا زود پلاسیده نشوند.

گل مریم گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از آنها اسامی خاصی نیز دارند. اما به‌طور کلی توصیه ما این است که از گونه تمام سفید گل مریم در تاج گل دست دوم استفاده نکنید. سعی کنید از مدل‌های قرمز رنگ آن یا سفید متمایل به سرخ استفاده کنید.

معایب خرید تاج گل دست دوم

تاج گل دست دوم همانطور که از اسمش پیداست، قبلا یک بار مصرف شده است. مصرف شدن به این معنا است که قبل از این که به دست شما برسد در دست افراد مختلف دیگری قرار داشته و ممکن است اتفاقات خوبی برایش نیافتاده باشد.

خرید تاج گل دست دوم با همه خوبی‌هایی که دارد و ما هم قبلا به آن اشاره کردیم، دارای نقاط ضعفی است که می‌تواند خیلی‌ها را از انجام آن پشیمان کند. در این بخش قصد داریم به شرح بعضی از این عیوب بپردازیم تا در تصمیم گیری نهایی خرید تاج گل نو یا دست دوم به شما کمک کنیم.

1-   انتقال باکتری یا ویروس توسط گل

فرآیند رسیدن گل از مزرعه به دست شما طولانی نیست. در حقیقت گل‌ها در مزرعه (یا گلخانه) چیده می‌شوند و توسط واسطه‌ها به گل فروشی می‌آیند. و شما از گل فروشی یک تاج گل خریداری می‌کنید.

اما وقتی یک تاج گل دست دوم خریداری می‌کنید، این فرآیند طولانی‌تر شده و احتمال اینکه گل در طی این مسیر آلودگی‌های مختلف را جذب کند وجود دارد. در حقیقت گل‌ها انتقال‌دهنده‌های بدی نیستند و می‌توانند باکتری‌ها یا حتی بیماری‌های مختلف را که سرایت بالایی دارند، به خود جذب کنند و به شما انتقال دهند.

2-   پژمردگی احتمالی تاج گل

گل‌هایی که در تاج گل به کار رفته‌اند، بعد از مدتی پژمرده می‌شوند و جلوه تاج گل را خراب می‌کنند. گل زمانی که از ریشه‌اش جدا می‌شود، عمرش تمام می‌شود و ساعت به ساعت پژمرده‌تر می‌شود و زیباییش از بین می‌رود.

این یک قاعده کلی است و شما هنگام خرید تاج گل دست دوم باید به این نکته توجه کنید که چقدر از زمان کنده شدن گل از ریشه‌اش می‌گذرد. همچنین باید به ظاهر گل هم نگاهی بی‌اندازید و ببینید که مناسب استفاده در یک تاج گل زینتی هست یا خیر؟

البته خود گل فروشی‌ها برای اینکه گل‌ها مدت زمان بیشتری ظاهر زیبای خود را حفظ کنند، از ترفند‌هایی (استفاده از یک اسپری مخصوص برای ماندگاری بیشتر ظاهر گل) استفاده می‌کنند که می‌توانید از آنها بخواهید برای تاج گل شما نیز به کار گیرند.

تاج گل

ویژگی‌های یک تاج گل دست دوم مناسب

در این قسمت می‌خواهیم نکاتی را گوشزد کنیم که توجه به آنها قبل از خرید تاج گل دست دوم ، کمک می‌کند تا به بهترین انتخاب برسیم و بعد از خرید نگرانی از بابت آن نداشته باشیم.

1-   تاج گل ایستاده به جای رومیزی

اگر قصد خرید تاج گل دست دوم را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از مدل‌های ایستاده آن استفاده کنید.

علت این انتخاب این است که تاج گل‌های ایستاده به دلیل حساسیتی که در وضعیت ایستادنشان دارند، افراد سعی می‌کنند که خیلی به آن نزدیک نشوند تا موجب واژگون شدن تاج گل نشوند. این موضوع باعث می‌شود که کسی از فاصله خیلی نزدیک تاج گل شما را تماشا نکند و (اگر خیلی در بحث گل تبحر داشت) متوجه ظاهر کمی قدیمی آن نشود.

همچنین در نظر داشته باشید که تاج گل‌های ایستاده، در کل نسبت به تاج گل‌های رومیزی ظاهری سرحال‌تر دارند. پس خرید تاج گل دست دوم با مدل ایستاده، باعث می‌شود تاج گل خودش را پژمرده و زشت نشان ندهد.

2-   ارسال تاج گل با وانت مخصوص

اگر یک تاج گل معمولی را با وانت رو باز جابه‌جا کنید یا اینکه آن را به زور درون صندوق عقب یا صندلی ماشین سواری جا دهید و با خود به مراسم ببرید، امکان اینکه در همین فاصله زمانی تاج گل پژمرده شود و بعضی جا‌هایش آسیب ببیند وجود دارد.

تاج گل

حال اگر برای جابه‌جایی یک تاج گل دست دوم هم از این روش‌ها استفاده کنید، خودتان می‌توانید متصور شوید که چه نتیجه بدی در پی دارد. پیشنهاد ما این است که برای جابه‌جایی تاج گل خودتان (چه نو و چه دست دوم) از وانت‌های سرپوشیده استفاده کنید. پوشش روی قسمت بار این وانت‌ها موجب می‌شود که تاج گل شما در طول مسیر از وزش باد در امان بماند و تزئیناتی که روی آن صورت گرفته خراب نشود.

3-   استفاده از گل آنترونیوم

اگر به مراسمی غیر از مراسم عزا دعوت هستید، پیشنهاد ما این است که برای خرید تاج گل دست دوم از گل‌هایی استفاده کنید که ظاهر شادی داشته باشند و همچنین رنگ آنها در چشم (و حتی جیغ) باشد. علت این انتخاب این است که این رنگ‌ها اجازه نمی‌دهند که بافت گل (اگر نسبتا پژمرده هم باشد) معلوم شود.

همچنین دلیل دیگر این انتخاب ساختار مقاوم این گل‌هاست. در واقع گل‌های رنگی کمی دیر دچار پژمردگی می‌شوند و می‌توانند مدت زمان نسبتا طولانی سرحال بمانند و ظاهر خود را حفظ کنند.

گل آنترونیوم نمونه واقعی از این دسته از گل‌ها است. آنترونیوم قرمز با ظاهر براق و دل‌فریبش، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و حس خوبی به محیط می‌بخشد.

تاج گل

4-   گل‌آرایی را دست کم نگیرید

یک عامل خیلی مهم و تاثیرگذار که می‌تواند به شما کمک کند تا خرید تاج گل دست دوم را با خیال آسوده‌تری انجام دهید، گل‌آرائی تاج گل است. در حقیقت یک گل‌فروش حرفه‌ای به خوبی می‌داند که چگونه باید یک تاج گل را با گل‌های دست دوم تزئین کند. این تزئین می‌تواند هم با خود گل‌ها انجام شود و هم با لوازم دیگری مانند روبان، کاغذ، کناف، سبزه و…

برای این کار توصیه می‌کنیم که از گل‌فروشی‌های با تجربه و خوش ذوق کمک بگیرید و سراغ کسانی که نمی‌شناسید نروید.

سخن پایانی

در این مقاله مطالبی را در مورد خرید تاج گل دست دوم و مزایا و معایب آن بازگو کردیم. به‌طور خلاصه اگر قصد خرید تاج گل دست دوم را دارید، توصیه ما این است که به موارد زیر توجه کنید.

  • از گل‌فروشی‌های معتبر خرید کنید و از آنها سوال کنید که چقدر از عمر گل‌ها باقی مانده است
  • اگر می‌خواهید برای مراسم ختم تاج گل دست دوم بخرید، از گل‌های تمام سفید استفاده نکنید
  • به‌طور کلی برای خرید تاج گل دست دوم بهتر است از مدل‌های ایستاده آن خریداری کنید.

هدیه دادن تاج گل، جلوه شکوه رابطه شماست.

4.8/5 - (10 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا