رپورتاژ آگهی

خطرات تهدید کننده در افراد برق کار

خطرات تهدید کننده در افراد برق کار

خطراتی که مهندسین برق را تهدید می کند شامل بر ق گرفتگی، سوختگی، فشار انفجار قوسی و سقوط افراد و هم چنین سوختگی برق زدن قوس آن می باشد.

وقتی که جریان برق از بدن افراد عبور می کند موجب برق گرفتگی آن ها می شود  و اگر جریان برق از قفسۀ سینۀ افراد یا سر آن ها عبور کند، باعث فوت آن ها می شود و در ولتاژ برق بالا هم معمولاً سوختگی شدید می باشد. حتی در برق زدن قوسی هم امکان سوختگی پوستی وجود دارد و موجب آتش گرفتن لباس و ایجاد حرارت مستقیم می شود. برق گرفتگی و انفجار قوس موجب پرتاب شدن افراد و سقوط برق کاران از بلندی می شود.

افراد برق کار

افراد برق کار لازم است در حین کار از وسایل های ایمنی و حفاظتی مانند دستکش های محافظ ، استفاده از یک سری تجهیزات حفاظتی و عایق سازی قسمت هایی که برق دارند می تواند از حوادث خطرناک جلوگیری نماید و سلامتی افراد را حفظ کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته ، ثابت ماندن برق کاران در یک مدت زمان طولانی موجب به خطر افتادن سلامت آن ها می شود و مشکلات جسمانی از جمله کمر درد، آرتروز، گردن درد، دیسک بین مهره ای می شوند  و هم چنین  باعث پدید آمدن واریس در آن ها می شود .بهترین کار آن است که برق کاران هر نیم ساعت وضعیت بدنی شان را تغییر دهند و حدود 5 دقیقه هم نرمش سبک انجام دهند و یا بنشینند.

افراد برق کار به صورت آزاد و یا پیمان کاری می باشند و امنیت شغلی ندارند و یا شغل ثابتی ندارند. به همین دلیل دارای بیمه نمی باشند و به علت دستمزد پائین و یا نبود کار و یا نداشتن یک حقوق ثابت موجب گشته تا افرادی برق کار نتوانند برای خود بیمه خویش فرما رد کنند. البته می توانند بیمۀ سلامت را دریافت نمایند. همچنین داشتن بیمه می تواند به افراد شاغل در شغل متصدی یا تعمیرکار برق کمک کند که بتوانند حوادث و عواقب ناشی از آن را در نظر گرفته و در صورتی که به هر دلیل حادثه ای رخ داد و منجر به فوت، یا از کار افتادگی شخص شد، بتواند با استفاده از بیمه حوادث سرمایه ای را دریافت کرده و یا اگر حادثه منجر به جراحت شد، هزینه های درمانی ناشی از حادثه را از بیمه دریافت کند.

مسئلۀ دیگری که باعث آسیب روانی به برق کاران می شود این است که نبود پروژۀ کاری و حقوق پائین باعث ایجاد استرس در این افراد می شود.

و این شغل جزو مشاغل استرس زا می باشد که افراد را، رو به افسردگی می برد و حتی بر کیفیت زندگی شان هم تأثیر می گذارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا