رپورتاژ آگهی

پیچ و رول پلاک نمای ساختمان و تخمین هزینه

پیچ و رول پلاک نمای ساختمان و تخمین هزینه

برای پیشگیری از خسارت‌های مالی و جانی به دلیل ضعف در مقاومت سازی نمای ساختمان‌ها روش‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آنها میزان خسارت‌های کار در ارتفاع و اتفاقات را تا حدود زیادی کاهش داد. در این مقاله ما سعی داریم یکی از بهترین روش‌های موجود در این حوزه که پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان و کار در ارتفاع با طناب نام دارد را به شما معرفی کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیچ و رول پلاک نمای ساختمان

دلایلی که باعث می شود سنگ نمای بکار رفته در ساختمان دچار ریزش شود

یکی از دلایل مهمی که موجب ریزش سنگ و نمای ساختمان می‌شود، اجرای نامناسب بندکشی نماهای ساختمان است که باعث نفوذ آب باران به پشت سنگ نمای ساختمان شده و همین دلیل باعث جدا شدن و ریزش سنگ نمای ساختمان می‌شود.

علاوه بر اجرای نامطلوب بندکشی نما و انتخاب نکردن شرکت کار در ارتفاع باتجربه، نشست ساختمان و عوامل طبیعی همچون زلزله مواردی هستند که باعث ریزش نمای ساختمان می‌شوند. همین عوامل باعث می‌شوند تا ما به فکر انجام دادن روشی مناسب برای برطرف کردن این مشکلات باشیم.

اجرای پیچ و رول‌پلاک سنگ نما، شاید بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاقات است، زیرا این روزها صاحب‌خانه‌ها از این روش برای برطرف کردن مشکل ریزش نمای ساختمان خود استفاده می‌کنند.

پیچ و رو لپلاک نمای ساختمان با طناب

پیچ و رول‌پلاک سنگ نما با طناب، یکی از کاربردی‌ترین و بهترین روش‌های اجرای پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان محسوب می‌شود. این روش دارای امنیت بالایی برای مجری پیچ و رول‌پلاک سنگ نما می‌باشد. علاوه بر امنیت کار در ارتفاع با طناب، سرعت عمل بالا را نیز برای مجری به همراه دارد.

انجام دادن پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان با طناب مزایای دیگری همچون، کیفیت مناسب و صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه دارد که میزان استفاده از این روش را افزایش می‌دهد. انتخاب پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان با طناب، شرایط خاص خود را می‌طلبد و اگر امکان دسترسی کامل به نمای ساختمان را داشته باشید می‌توانید از این مورداستفاده کنید.

در این میان اگر شرایطی مانند عدم زیر ساخت مناسب ساختمان و یا وجود پیشانی در ساختمان موردنظر وجود داشته باشد، شما باید پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان با داربست را انتخاب کنید، تا بتوانید نمای آن را ایمن سازی کنید.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای پیچ و رول پلاک نمای ساختمان با طناب کدامند

برای اینکه شما شرایط کار در ارتفاع را برای ساختمان خود ایجاد کنید، نیازمند دو گروه از ابزار هستید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از ابزار تخصصی که در پیچ و رول‌پلاک سنگ نما بکار می‌رود دسترسی به طناب می‌باشد که از اهمیت بالایی در شستشوی ساختمان با طناب برخوردار است و استفاده از تجهیزات مناسب برای اجرای پیچ و رول‌پلاک یکی دیگر از موارد تخصصی محسوب می‌شود.

به طور کلی استفاده از هارنس (جلیقه نگه‌دارنده)، ابزار فرود و ابزار حمایت، از جمله ملزوماتی هستند که باید قبل از شروع بکار آنها را تست و بررسی کنید، تا از به وجود آمدن اتفاقات احتمالی حین کار جلوگیری شود.

با مراحل اجرای پیچ و رول پلاک نمای ساختمان آشنا شوید

سنگ نمای ساختمان‌ها به مانند یک پازل هستند، که باید آنها را به طور دقیق و محکم در کنار همدیگر قرار بدهید. زیرا در صورت جدا شدن یکی از این قطعات بدون شک قطعات دیگر نیز شل خواهند شد و امکان ریزش را افزایش می‌دهد.

همین امر باعث می‌شود تا مجری کار، تمامی مراحل اجرای کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام دهد تا از آسیب دیدگی به نمای ساختمان جلوگیری کند. این نکته را به خاطر بسپارید که بایستی محدوده اجرای کار را با نوار خطر ایمن کنید تا رفت و آمدی در آن محدوده صورت نگیرد تا مجری با تمرکز کامل کار خود را به سرانجام برساند.

اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چه مراحلی دارد

قبل از انجام دادن پیچ و رول‌پلاک، باید از محکم بودن سنگ‌های نما اطمینان حاصل کنید و در صورت شل بودن سنگ‌های نما آنها را ایمن کنید. در صورتی که قبل از شروع بکار عملیات بازرسی را انجام ندهید امکان دارد که حین کار و بر اثر لرزش، سنگ‌های شل شده از ساختمان جدا شده و سقوط کنند.

هنگام سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان با دریل باید از قابلیت چکشی دریل پرهیز کرد تا از آسیب دیدگی به سنگ‌های دیگر جلوگیری شود. باید ابتدا و انتهای سنگ نما را سوراخ کرد و فاصله 40 سانتی متر بین دو سوراخ را رعایت کرد. از ایجاد سوراخ بر روی رگه‌های سنگ دوری شود و برای بستن پیچ‌ها در رول‌پلاک از پیچ بند استفاده کنید.

قسمتی که سنگ‌های نما سقوط کردند را اندازه گیری می‌کنند و سنگ جدید نصب می‌شود. برای اینکه بندکشی بین سنگ‌های ساختمان ترمیم شود از مخلوط سیمان، پودر سنگ و چسب مقاوم در برابر رطوبت استفاده می‌شود.

یکی از دیگر مراحل پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان، اجرای بتونه بر روی پیچ‌ها می‌باشد. این بتونه‌ها از ترکیب چسب‌های مقاوم در برابر رطوبت و uv و پودر رنگ مشابه رنگ نمای ساختمان ساخته می‌شود که علاوه بر بهبود نمای ساختمان، مقاومت مناسبی را در برابر شرایط جوی ایجاد می‌کند.

پیچ و رول پلاک نمای ساختمان

نصب سنگ های جایگزین در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به چه صورت است

در هنگام نصب پیچ و رول پلاک سنگ نما ساختمان و جایگزین کردن سنگ ها مراحل زیر انجام می شود:

  • اندازیه گیری و برش دقیق سنگ ها را انجام می دهیم و قبل از قرار دادن و نصب کردن در جای خود آنها را سوراخ می کنیم.
  • قبل از قرار دادن سنگ ها بر روی نمای ساختمان آنها را به چسب آغشته می کنیم تا زیر سازی مناسب را انجام داده و به این صورت کیفیت کاری را افزایش میدهیم.
  • در پایان سنگ نما را بر روی نمای ساختمان پیچ کرده و بند کشی های آن را برای شکیل جلوه دادن کار ترمیم می کنیم.

 

با عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان آشنا شوید

موارد مختلفی در تعیین قیمت پیچ و رول پلاک نمای ساختمان دخیل هستند که می‌توان این موارد را به شکل زیر دسته بندی کرد:

  • روش و شیوه اجرای کار که مطمئن اجرای کار به کمک طناب نسبت به اجرای کار با داربست مقرون به صرفه‌تر است.
  • در نظر گرفتن کیفیت لوازم و مصالح استفاده شده در پیچ و رول‌پلاک سنگ نما ساختمان.
  • مقدار و تعداد سنگ هایی که قرار است در نمای ساختمان نصب شوند.
  • وسعت پروژه نیز یکی از دلایل تعیین کننده هزینه می باشد.
  • در پایان باید به میزان پیچیدگی ساختمان و نمای آن اشاره کرد که میزان ظرافت کار برای انجام دادن پیچ و رول پلاک را کشخص می کند.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا