دانستنی های دکوراسیون

نکاتی برای خرید و نصب پرده

با اصفهان دکور در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

هنگام انتخاب پرده با آپشن های زیادی رو به رو می شویم و انتخاب از بین آن ها کمی دشوار است. این راهنما تا حدودی کار را راحت تر کرده و در انتخاب پرده برای قسمت های مختلف خانه به شما کمک می کند.

 

چگونه شروع کنیم؟

اگر هدف شما از نصب پرده پوشاندن و تاریک کردن اتاق است باید پرده های آستر دار نصب کنید. اما اگر با نور اتاق هیچ مشکلی ندارید و پرده ها فقط حالت دکوری دارند پرده های بدون آستر نصب کنید. مزیت آستر این است که پرده ها را از نور آفتاب محافظت کرده و عمر آن ها را بیشتر می کند. به علاوه پرده را سنگین تر و شیک تر می کند.

 

انتخاب و نصب پرده,راهنمای انتخاب پرده

اگر هدف شما از نصب پرده پوشاندن و تاریک کردن اتاق است باید پرده های آستر دار نصب کنید

 

رنگ و جنس پرده

جنس 

حال و هوای اتاق را در نظر بگیرید. برای یک فضای رسمی پارچه های ابریشمی یا مخمل مناسب هستند که برای تمیز کردن آن ها شستشوی خشک لازم است. البته برای این فضاها می توانید از ترکیب پارچه های ساتن و نخ یا ابریشم طبیعی و مصنوعی هم استفاده کنید که قابل شستشو هستند. برای فضاهای غیررسمی پارچه های کتان و مخمل می توانید استفاده کنید. البته پارچه های نخی هم مناسب هستند این پارچه ها برای هر دکوری مناسبند و حس لطافت و پاکیزگی می دهند.

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده,انتخاب رنگ و جنس پرده

برای یک فضای رسمی پارچه های ابریشمی یا مخمل مناسب هستند

 

رنگ

هنگام انتخاب پرده باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پرده هم رنگ دکور باشد یا رنگی متضاد داشته باشد. اگر می خواهید هم رنگ باشد باید رنگ پرده را کمی پر رنگ تر یا کم رنگ تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. یا رنگی مشابه رنگ یکی از وسایل اتاق مثل فرش انتخاب کنید. اگر پرده بدون آستر انتخاب کرده اید که نور آفتاب از پشت پرده به داخل خانه می تابد رنگ پرده نیز به داخل خانه منعکس می شود. پس باید در انتخاب رنگ پرده محتاط باشید.

 

طرح

یک قانون کلی درباره طرح پرده ها: اگر مبلمان اتاق طرح دار است پرده ساده و اگر مبلمان ساده است پرده طرح دار انتخاب کنید. بیشتر سعی کنید طرح های ریز و نامحسوس مثل نقطه نقطه یا طرح ترمه. طرح های درشت کمی جسارت می خواهد.

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر است اما اگر با زمین فاصله داشته باشد کمی قدیمی و منسوخ شده است. در این جا دو قانون برای اندازه پرده ها آورده ایم.

 

تکنیک های خرید پرده, نکاتی برای خرید پرده

اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر است

 

پایین پرده به موازات سطح زمین

این مدل پرده حالت کلاسیک دارد و برای پنجره هایی که دائما باز و بسته می کنید مناسب است. پایین پرده یا باید کمی به زمین بخورد و یا یکی دو سانت با زمین فاصله داشته باشد. این اندازه برای کافه رستوران ها بسیار مناسب است. به علاوه برای آشپزخانه و حمام.

 

پرده بلند و قسمتی از آن روی سطح زمین را بپوشاند

امروزه پرده های بلندتر که ۲ الی ۷ سانتیمتر از آن روی زمین باشد شیک تر است. اگر اندازه های کف اتاق یک اندازه و همسطح نیستند بهتر است از پرده های بلند استفاده کنید تا به مشکل نخورید. پرده های بلند شیک تر و رمانتیک تر هستند اما نیاز به مراقبت بیشتری دارند. چون هر زمان که خانه را جارو می زنید مجبورید آن را دوباره مرتب کنید.

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

عرض پرده باید حداقل دو برابر عرض پنجره باشد. اما اگر تصمیم دارید پرده را روی قاب پنجره نصب کنید باید یک و نیم برابر عرض پنجره پهن تر باشد.

 

شیوه خرید و انتخاب پرده,نکاتی برای نصب پرده

عرض پرده باید حداقل دو برابر عرض پنجره باشد

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

معمولا نصب چوب پرده کمی بالاتر از پنجره زیباتر است چون پرده بیشتر خودش را می اندازد. اما دو قانون کلی برای چوب پرده ها وجود دارد که به شرح زیر است.

 

راهنمای انتخاب پرده, نکاتی برای نصب و انتخاب پرده

معمولا نصب چوب پرده کمی بالاتر از پنجره زیباتر است چون پرده بیشتر خودش را می اندازد

 

چوب پرده بالاتر از پنجره

اگر می خواهید پنجره بلندتر به نظر برسد چوب پرده را حدود ۱۰ سانت بالاتر از پنجره یا در فاصله بین سقف و قاب پنجره نصب کنید.

 

چوب پرده پهن تر از پنجره

اگر چوب پرده را کمی پهن تر از پنجره در نظر بگیرید هم پنجره بزرگ تر به نظر می رسد و هم وقتی پرده ها باز است نور بیشتری به داخل اتاق می تابد. هر طرف به اندازه ۳۰ سانتیمتر پهن تر در نظر بگیرید.

 

منبع : bedunim.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

گروه مهندسی اصفهان دکور آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا