دانستنی های دکوراسیون

چگونه یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟

با اصفهان دکور در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

وب سایت چیدانه: به طور کلی طراحی مدرن در حوالی جنگ جهانی اول آغاز شد و رفته رفته با استقبال چشم گیر در جوامع بین الملل گسترش پیدا کرد. سبک مدرن با اصول و شیوه ی خود می تواند چیزهای مختلف را برای افراد متفاوت طراحی کند، یکی از مشخصه های سبک مدرن مسطح بودن سطوح، اشکال هندسی و حداقل تزئینات یعنی سادگی است. در این مقاله به بخش طراحی آشپزخانه و کابینت مدرن اشاره می شود، پس اگر به دنبال این سبک برای آشپزخانه خود هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مدل کابینت های مدرن

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

همان طور که می دانید کابینت ها ستون فقرات یک آشپزخانه هستند و اندازه و طرح ها پیکربندی کابینت ها را تشکیل می دهند. در طراحی کابینت های مدرن علاوه بر رعایت این اصول به یک پارچگی درب ها و قرارگیری آن ها در قاب مشخص اهمیت دارد. هنگامی که درب ها بسته است مرزی بین کابینت ها به چشم نمی خورد و فقط خط باریکی بین پنل های افقی درب هاست که ابعاد کار را نشان می دهد.

همچنین کابینت مدرن نسبت به کابینت کلاسیک نیازمند فضای کمتری هستند و ارتفاع آنها  کمی کوتاه تر از نوع کلاسیک آن هاست.دستگیره های کابینت مدرن معمولا ساده می باشد و حتی گاهی اصلا دستگیره ای بکار نمی رود که در آن صورت درب کابینت ها با کمی فشار بازوبسته می شوند.

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

 

جنس کابینت های مدرن

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

 

مواد و مصالح رایجی که در کابینت های آشپزخانه ی مدرن استفاده می شود شامل: فلز، بتن، شیشه است. شیشه ای نیمه مات یا مات که قطعا یکی از محسنات کابینت های این سبک می باشد.که این ترکیبات در کل خود یک احساس منحصر به فرد است.

رنگ کابینت های مدرن

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

 

رنگ یکی دیگر از ویژگی های کابینت مدرن است. اگرچه رنگ های طبیعی و محبوب چوب، جنبه ی زیبایی این طراحی هستند اما میتوان رنگ های قرمز، زرد فلورسنت، پرتقالی، سبز و بخصوص سفید را هم جسورانه در این سبک دید!

شکل درب کابینت های مدرن

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

 

مهم ترین چیزی که در طراحی کابینت های مدرن به نظر می رسد شکل و قالب درب ها است. که دارای درب های مسطح، بدون قالب گیری تاج یا کنده کاری، اجتناب از جزئیات و تاکید بر سادگی و یکپارچگی می باشد.سادگی از یک طراحی باعث می شود فضای بزرگتر در اختیار داشته باشید و این اجازه را به شما می دهد که با به بهره گیری از طیف گسترده ای از قطعات، سلیقه ونیازهای خود را در طراحی ادغام کنید.

اکسسوری کابینت مدرن

کابینت مدرن، چگونه آشپزخانه امروزی داشته باشیم؟

 

و دیگر مهمی که در سبک مدرن به آن باید پرداخت به کارگیری اکسسوری داخل کابینت ها است. با ایجاد اکسسوری های متفاوت و نظام دهنده محتویات درون قفسه ها به سادگی قابل دید و دسترسی می باشند. این کارهای ساده در آشپزخانه موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و کمک می کند تا اجناسی که در کمد هستند فراموش نشوند. همچنین کار در آشپزخانه را انعطاف پذیر تر و سرگرم کننده تر می کند. این اکسسوری ها به راحتی در سبک مدرن جای گرفته اند و علاوه بر عملکرد با کیفیت، زیبایی فضا را دوچندان می کنند.به طور کلی، می توان گفت مدرن سبک عملکرد است نه تزئینات.

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

گروه مهندسی اصفهان دکور آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا