دانستنی های دکوراسیون

این پرده ها به هر خانه‌ای می آیند

با اصفهان دکور در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

وب‌سایت اتاق: پرده ها یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی محسوب می شوند اما علی رغم اهمیت زیاد، توجه چندانی به آنها نمی شود. در این مطلب به معرفی نمونه مدل های شیک پرده می پردازیم که به شیوه ای کاملا صحیح انتخاب و با چیدمان اتاق هماهنگ شده اند. در تزیین دکوراسیون خانه ما اغلب در مورد همه چیز از قبیل ، رنگ، سبک، دکوری و اکسسوری ها فکر می کنیم اما معمولا چیزهای کوچکی را فراموش می کنیم که در عمل تفاوت بزرگی ایجاد می کنند. پرده یکی از همین عناصر بنظر کوچک است که در دکوراسیون داخلی، توجه لازم به آن نمی شود.

پرده ای که شما برای اتاقتان انتخاب می کنید باید مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده شود. بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوتی استفاده کنید زیرا در خانه های امروزی عموما هر کدام از اتاق ها، سبک طراحی متفاوتی دارند و به همین خاطر انتخاب مدلی هماهنگ با همان سبک بکار رفته در اتاق، انتخاب درست تری خواهد بود.

آشنایی با مدل های شیک پرده مناسب دکوراسیون داخلی

الگویی که برای پرده انتخاب می کنید می تواند اتاق را از آنچه که هست بزرگتر یا حتی برعکس، کوچکتر نشان بدهد، بنابراین نوع طرح و الگو پرده نکته مهمی است که باید به آن توجه زیادی کنید. به توصیه طراحان، باید رنگ زمینه پرده با رنگ زمینه دکوراسیون اتاق یا همان تم خانه، هماهنگ باشد. همچنین باید مراقب باشید تا زیاد از الگوهای متفاوت استفاده نکنید زیرا فضا را شلوغ و بهم ریخته نشان می دهند. وقتی پرده ای را برای پنجره بزرگ انتخاب می کنید، باید توجه زیادی به اندازه شکل الگوهای داشته باشید، شکل های خیلی بزرگ، بر فضا غالب می شوند و شکل های خیلی کوچک خیلی شلوغ بنظر می رسند.
اما فقط نباید تمام توجه به روی خود پرده گذاشته شود، آستری پرده نیز اهمیتی به همان اندازه زیاد دارد. شاید از لحاظ ظاهری تاثیر آنچنانی در نمای پرده ها نداشته باشند اما نوع آستری که انتخاب می کنید تا حد زیادی میزان نور ورودی را تعیین می کند. برای مثال مکان هایی که باید تاریک تر از حد معمول باشند مانند اتاق نوزاد، اتاق تماشای فیلم و همچنین اتاق افراد شب کار، استفاده از آستری های ضخیم و تیره مناسب تر است در حالی که برای فضای پذیرایی و آشپزخانه آستری ها باید نازک تر باشند تا فضا روشن تر شود.اگر منزلتان کوچک است و از طرفی پنجر های بزرگی در خانه دارید باید از این فرصت استفاده کرده و هر چه بیشتر نور طبیعی را وارد منزلتان کنید. نصب نکردن پرده برای پنجره ها، تمام نور بیرون را وارد خانه کرده و فضا را بزرگ و دلباز نشان می دهد، اما از طرفی پنجره بدون پرده، هم نازیبا بنظر می رسد و هم اینکه ممکن است فضای داخل را در دید افراد غریبه قرار دهد. در چنین شرایطی استفاده از پرده های نازک بهترین گزینه است زیرا هم زیبا هستند و هم دید افراد خارجی را محدود می کنند.یکی از دلایل کم توجهی مردم به پرده ها می تواند عوامل اقتصادی باشد، بعضا قیمت زیاد پارچه های با کیفیت مانند ابریشم باعث می شود مردم به گزینه های دیگر و یا پرده های ساده تر روی بیاورند. اما همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، پرده تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارند در نتیجه عامل هزینه نباید به هیچ عنوان مانع گرفتن پرده مد نظرتان شود. عموم مردم وقتی در طراحی داخلی منزلشان با کمبود بودجه روبرو می شوند پرده ها اولین عناصری هستند که قربانی می شوند تا این کمبود هزینه ها کمی جبران شود در صورتی که یکی از اشتباه ترین کارها را انجام داده اند.

آشنایی با مدل های شیک پرده مناسب دکوراسیون داخلی

انتخاب پرده نامناسب می تواند تمام جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما را از بین ببرد و بنوعی فضا را افسرده و دلتنگ نشان دهد. اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، می توانید از پارچه های ارزان تر استفاده کنید اما همیشه به عامل کیفیت توجه داشته باشید زیرا پارچه های ارزان قیمت با کیفیت مناسب نیز در بازار موجود هستند فقط باید اندکی دقیق تر و موشکافانه تر به جزئیات نگاه کنید. برای آشنایی بیشتر با پارچه های ارزان و باکیفت نگاهی به مدل های شیک پرده زیر بیاندازید تا متوجه اهمیت کیفیت آنها در دکوراسیون داخلی شوید.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

گروه مهندسی اصفهان دکور آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا